ID
2024-001

Type
Politique
Secteur
Secteur des credit unions et caisses populaires
État
Période de commentaires du public terminée
Date
Date de remise des commentaires

Nous vous remercions de nous avoir fait part de vos commentaires sur la ligne directrice sur les prêts commerciaux proposée par l’ARSF.

La demande de soumissions est maintenant fermée.

Nous apprécions les commentaires et les questions reçus à ce jour et nous avons hâte de partager avec vous la version finale de la ligne directrice. Restez au fait des lignes directrices publiées dans notre salle de presse. Suivez-nous sur LinkedIn et inscrivez-vous à notre liste de diffusion pour obtenir des mises à jour rapides.


L’ARSF prend des mesures pour promouvoir des pratiques raisonnables dans le domaine des prêts commerciaux de caisses pour assurer la protection de leurs sociétaires.

L’ARSF a préparé une ligne directrice sur les prêts commerciaux qui énonce des résultats que les caisses doivent réaliser afin de gérer et d’atténuer les risques associés aux prêts commerciaux.

La ligne directrice décrit les responsabilités du conseil et de la haute direction d’une caisse, à savoir :

  • Élaborer et maintenir des politiques, normes et procédures en matière de prêts commerciaux;
  • Gérer et protéger les systèmes et la technologie nécessaires pour les activités liées aux prêts commerciaux;
  • Gérer et atténuer efficacement les risques associés.

L’ARSF organise une consultation sur cette ligne directrice pendant 60 jours et invite tous les acteurs du secteur à lui présenter leurs commentaires jusqu’au 1er mars 2023.

Pour en savoir plus :

#

Before we begin, please make sure you do not include any personal or private financial information. If your inquiry does require this information be shared with us, please call us at 1-800-668-0128 or email us at [email protected] for instructions.

By submitting your content, you agree to have your materials posted on our engagement portal, used in reports and other materials prepared by Financial Services Regulatory Authority of Ontario (FSRA) that may be shared with the public. Content is moderated so that all posts are respectful and professional. The Freedom of Information and Protection of Privacy Act, R.S.O. 1990, c.F.31, applies to all online content.

Use left and right arrows to navigate between tabs.
Secteur Commentaire Date postée Trier par ordre croissant
Secteur des credit unions et caisses populaires
[2024-001] Giuseppina Marra, CPA auditor, ICD.D - Desjardins

Secteur des credit unions et caisses populaires
[2024-001] Sandy Ferguson Mainstreet CU - Mainstreet Credit Union Limited
December 29, 2023
(Acknowledgement email sent Jan 8 to Sandy)

After reading the draft Commercial Lending Guidance there are a couple points we think require some clarification or additional parameters put in place.
In general, there reads an expectation that CU’s will have a robust portfolio management software/system in place that includes automation, collection, monitoring, reporting, stress-testing among other things. We certainly don’t have this in place now and could be a challenge for CU’s under $1B to absorb these added costs. We would recommend that language be amended to speak of systems in place in more general terms.
Below are specific areas where the language could be adjusted or amended.
• Principal 2 (pg 5.)
o “a portfolio analysis of delinquencies and other breaches, including root causes”
 Some concern about root causes based on portfolio as this seem to be very ubiquitous.
• Principal 2 (pg. 6)
o “have automated information management systems that support the underwriting, monitoring, and reporting needs of the CU’s Commercial Loan portfolio”.
 Concerns about the automated information management systems for mid/small CU’s
• Collection of Information, Documentation, and Data Infrastructure (pg. 11
o “a data system that supports the identification of early warning signs of potential increased risk to a Commercial Loan or the portfolio of loans”.
 More talk of data system could be possible however lots of analysis since this is on an individual loan basis.
• Industry Risk Rating and Concentration Risk (pg. 20)
o “ A prudent risk rating system considers, among other things, environmental, social and governance (“ESG”) factors and incorporates such factors into industry risk ratings, credit concentration limits and business strategy reviews (see Appendix 1)”
 While we would support this in many instances for small/micro business borrowers this would add complexity where it provides very little value
 Would recommend language be changed to include some sort of materiality of either the industry or the borrower.
Secteur des credit unions et caisses populaires
[2024-001] Riz Ahmad - DUCA
DUCA consultation response letter attached
Secteur des credit unions et caisses populaires
[2024-001] John Trivieri - Meridian Credit Union
Please see attached document with Meridian Credit Union's comments on the proposed Commercial Lending Guidance. Thank you.
Secteur des credit unions et caisses populaires
[2024-001] Brent Furtney - Canadian Credit Union Association (CCUA)
Please find attached CCUA's full response on behalf of the Ontario credit union sector. Thank you.

Aucune question n'a encore été posée sur cette consultation.