ID
2019-003

Type
Surveillance
Secteur
Secteur des régimes de retraite
État
Période de commentaires du public terminée
Date
Date de remise des commentaires

Nous désirons remercier toutes les personnes qui ont donné de la rétroaction au sujet de nos principes directeurs proposés pour le secteur des régimes de retraite. Nous avons pris connaissance de tous les commentaires, les avons analysés et avons apporté toutes les modifications jugées nécessaires. 

Ces principes auront une incidence sur la création de règles, les interactions avec le public, l’élaboration de politiques et le déploiement de nos ressources de réglementation.

Vous pouvez accéder à la version finale des principes directeurs du secteur des régimes de retraite ici : Approche No PE0197APP : Principes directeurs du secteur des régimes de retraite.

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Secteur Commentaire Date postée Trier par ordre croissant
Secteur des régimes de retraite
[2019-003] Mariana MacIntosh - Ontario Teachers Pension Plan

7 février 2020
Secteur des régimes de retraite
[2019-003] Peter Waite - Pension Investment Association of Canada
Very supportive of regulatory transparency and interaction with industry and are encouraged by FSRA’s early initiatives in this regard.
7 février 2020
Secteur des régimes de retraite
[2019-003] David Gordon - CAAT Pension Plan

7 février 2020
Secteur des régimes de retraite
[2019-003] Michael Powell - Canadian Federation of Pensioners
We are pleased to participate in this consultation.
6 février 2020
[2019-003] Marissa Lennox - Canadian Association for Retired Persons (CARP)

6 février 2020
Secteur des régimes de retraite
[2019-003] SCOTT MURRAY
There should be a strong principle for transparency, stated in such a way, that at a minimum:
(1) all filings and correspondence related to asset transfers or pension mergers to be available to members and pensioners via a web based portal than can be easily accessed and searched. Advising members/pensioners that a copy can be supplied if requested in writing, or viewed in a viewing room at a time to be arranged is simply not consistent with transparency principles, in this day and age, when all the documentation could be easily made readily available on a web site in a searchable format.
(2) when notices are sent to members/pensioners regarding a proposed asset transfer/merger, it should be mandatory that the notice advise the members/pensioners, that they may ask questions and/or object to the transfer, and the cut-off date for those questions/objections be clearly stated. The "FSCO full transfer guide A700-251" attached, uses the phrase "Notice should include", and this is too weak, and allows for an Administrator, to ignore it. Should be must. The correspondence I received as a pensioner made no mention of a time period set aside for questions and objections, and in fact, the wording of the correspondence made it sound as though the transfer was a done deed, and "What you need to know is......". The idea of a period of time for questions or objections was never included with the notice.

Thank you
Scott
6 février 2020
Secteur des régimes de retraite
[2019-003] SCOTT MURRAY
In regards to pension transfers, it would seem the FSRA is guided only by "Pension Benefits Act and/or Regulation 909", and if a fairness issue does not clearly contradict what has been anticipated in the Act or Regulation, then the FSRA won't consider it.
Principles should be written for the FSRA to have some latitude to consider fairness issues that do not clearly contradict what has been anticipated in the Act or Regulation, when making regulatory decisions.
If you require any further information, please do not hesitate to contact me.
Thank you
Scott Murray

6 février 2020

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